Onhan siinä avainlippu? Meillä on!

Kaskipuu on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten “Onhan siinä Avainlippu” -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä ikkunoiden ja oviemme taustalla. Kiinnostuimme kampanjasta, koska kotimaisuus on ollut yksi tärkeä arvo yrityksessämme. Kotimaisten tuotteiden ostaminen on myös aina eettinen, ekologinen ja vastuullinen valinta. Suomalaiseen laatuun, kädenjälkeen ja osaamiseen luotetaan. Ei ole ihme, että rakentajat ja remontoijat ovat tehneet Kaski-ovista selkeän markkinajohtajan Suomessa.

Avainlippu-merkin tunnettuus
Suomalaiset haluavat tehdä arvopohjaisia valintoja. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 % suomalaisista kuluttajista tunteen Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus on vielä parempi yrityspäättäjien keskuudessa: 92 prosenttia. Tutkimus kertoo, että 71 % merkin tuntevista sanoo sen vaikuttavan ostopäätökseen. 1,6 miljoonaa suomalaista suosii paikallisia valmistajia aina kun voi. Jos jokainen suomalainen ostaisi kympillä kuussa lisää suomalaisia tuotteita tai palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. Kampanjan avulla on tarkoitus pysäyttää asiakas ostopäätöksen äärelle: tarkistamaan ostotilanteessa, onko tuotteessa avainlippu. Näin kannustamme asiakkaita tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä
Avainlippumerkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Tähän laskelmaan otetaan huomioon kaikki tuotteisiin kohdistuvat kustannukset. Kaskipuun tuotteilla kotimaisuusaste on yli 90 %. Kaskipuun oville ja ikkunoille on myönnetty avainlippumerkki ja lisäksi puudesignovillamme on Design from Finland -merkki tunnustuksena suomalaisesta suunnittelutyöstä. Voimme ylpeänä kertoa, että Kaski-ikkunat ja -ovet valmistetaan Suomessa ja myös omistus on 100 % Suomessa!

Onhan siinä avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu -yritysten yhteinen kolmivuotinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin. Katso lisää tästä.