Kaski asennus – yrityksen käyntikortti

Oletko joskus tilannut kotiisi palveluita, joissa myyjän tai mainonnan antamat mielikuvat ovat pettäneet pahemman kerran? Kun näin käy, tilanteesta jää huono maku, eikä tee mieli kertoa tuttaville ja naapureille asiasta ainakaan mitään hyvää. Vanha sanonta kuuluukin: ”hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi”.

Hyvä asentaja on yrityksen käyntikortti. Asentaja on monesti asiakkaan luona useita tunteja, tai jopa päiviä. Hän pystyy vielä paikkaamaan asioita, jotka prosessin aiemmissa vaiheissa ovat saattaneet asiakkaan mielestä epäonnistua. Hyvä asentaja informoi asiakasta prosessin eri vaiheissa, pitää kiinni sovitusta, sekä tekee asiat laadukkaasti ja ammattitaitoisesti.

Mitä laatu on? Joseph Juran ajattelee laadun olevan sitä, että hyödyke sopii käyttötarkoitukseensa. Itse ajattelen laadun olevan asioiden tekemistä sovittujen raamien mukaisesti. Kaski asennuksessa tämä tarkoittaa sitä, että meillä on sovitut prosessit, joista pidetään kiinni. Suomennettuna tämä tarkoittaa sitä, että tehdään asiat ennalta sovitun ja kirjatun mukaisesti. Sama pätee myös itse asentamiseen. Asentamisesta löytyy asennusohjeet, joissa kerrotaan, miten asennus suoritetaan. Esimerkkinä tästä voisi ottaa oven asennuksen. Oven asennusohjeissa määritellään kiinnityspisteet, tuotteen kiilaaminen aukkoon, eristäminen ja niin edelleen. Kun näin toimitaan, ovi toimii moitteettomasti. Kun toimitaan laadukkaasti, jokainen asentaja toimii samojen oppien ja ohjeiden mukaisesti. Näkyvä lopputulos on kaikkialla saman näköistä.

Mitä on hyvä asiakaspalvelu? Onko se sitä, että jokaiseen asiaan sanotaan kyllä? Mielestäni hyvä asiakaspalvelu on asiakkaan huomioon ottamista, sekä hänen mielipiteidensä kunnioittamista. Jokaisesta asiasta ei tarvitse olla samaa mieltä ja jokaiseen asiaan ei tarvitse suostua, kunhan asioista on lopulta yhteinen ymmärrys, miten missäkin tilanteessa ja asiassa toimitaan.

Digitalisaatio on päivän sana. Tietojärjestelmät ovat valjastettu auttamaan asentajaa ja myyjää. Järjestelmä toimii näkymättömänä työnjohtajana, joka muistuttaa asentajaa tekemään asioita oikea-aikaisesti. Tällaisia ovat esimerkiksi työturvallisuuteen liittyvät tarkastukset sekä muut lakisääteiset asiat. Järjestelmä muistuttaa asentajaa myös pitämään sovitut aikataulut.

Me Kaskipuulla kehitämme voimakkaasti prosesseja ja omaa toimintaamme. Olemme aloittaneet säännölliset asentaja- ja myyjäkoulutukset. Koulutuksella pyrimme lisäämään ikkuna- ja oviasentajien ja myyjien tietoisuutta esimerkiksi teknisiin ja lakisääteisiin asioihin. Samalla autamme ihmisiä onnistumaan omassa työssään. Toiminnan kehittämiseen kuuluu myös edellä mainitut ikkunoiden ja ovien asennusohjeet. Jokainen asennusprosessin vaihe kuvataan kirjallisesti sekä tehdään niistä kuvalliset asennusohjeet. Kuva kertoo monesti enemmän kuin sanat. Videokuva vielä enemmän. Ohjevideoita löytyy Kaskipuun YouTube -kanavalta moneen tarpeeseen. Tarjontaa tullaan jatkossa laajentamaan: jatkossa kanavalta löytyy yksityiskohtaiset asennusvideot tuotteista ja niiden asentamisesta lisävarusteineen. Sivuiltamme löydät jo nyt nämä ohjeet.

Kaskipuulle ympäristöasioiden huomioonottaminen on itsestäänselvyys. Kehitämme tuotteitamme, mutta myös asentamiseen liittyviä palveluitamme. Ikkunoiden vaihtotyössä syntyy jätettä, joka kierrätetään mahdollisuuksien mukaan palveluna. Puuaines poltetaan lämmöksi, metallit otetaan talteen, sekä lasista tehdään uusia tuotteita muuhun käyttöön. Esimerkkeinä voisi mainita lasivillan, lasipullot sekä lasista tehtävän eristeen, jota voidaan käyttää Leca-soran tavoin rakennusten ja katualueiden eristämiseen.

Kaskipuu ja Kaski asennus on asiakkaita varten. Haluamme kuunnella asiakkaita ottamalla palautteet huomioon. Haluamme, että asiakas valitessaan Kaski tuotteet – ulko-ovet ja ikkunat –  ja Kaski asennuksen, saa parasta asiakaspalvelua ja laatua, mitä markkinoilla on tarjolla.

Toivotan kaikille tämän blogikirjoituksen lukijoille hyvää kesää sekä antoisia lomapäiviä. Tavataan Kaski tuotteiden ja asennuksen parissa.

 

Artikkelin kirjoittaja on Ilkka Tissari, Kaskipuun asennus- ja kehitysjohtaja

Takaisin